က်ဳပ္ကေတာ့ က်ဳပ္ကလြဲရင္ ရွိတ္စပီးယားေတာင္ မျဖစ္ခ်င္တဲ့အေကာင္ေပါ့ေလ။ ဘဝမွာ ဒီအခြင့္အေရးမ်ိဳးဆိုတာ လက္မလႊတ္သင့္တဲ့ အခြင့္အေရးပဲ။ အမွန္ေတာ့ က်ဳပ္က ငယ္ငယ္ကတည္းက ဘယ္သူ့မွ အားက်ခဲ့တဲ့ေကာင္ မဟုတ္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ က်ဳပ္ဆီမွာ စံျပပုဂၢိဳလ္မရွိဘူး၊ ဟီးရိုး မရွိဘူး။
က်ဳပ္မိတ္ေဆြတခ်ိဳ့ကေတာ့ တစ္မ်ိဳးေပါ့။ တခ်ိဳ့က ခ်ီေဂြဗားရားပံု။ တခ်ိဳ့က ကပ္ဖကာပံု၊ တခ်ိဳ့က သခင္ ကိုယ္ေတာ္မိွဳင္းပံုေတြ ဘာေတြကို သူတို့စာအုပ္စင္ေဘး၊ စာေရးစားပြဲေဘးမွာ တရိုတေသ က်က်နန ခ်ိတ္လို့။ အဲဒီအထဲမွာ အမ်ားစုကေတာ့ ဒီလူေတြ ယံုၾကည္ထားသလို သူတို့လည္း ယံုၾကည္ပါတယ္ဆိုတာ လူျမင္သူျမင္ သိေအာင္ ေၾကာ္ျငာခ်င္လို့ထင္ပါရဲ့။ (တကယ္တမ္း ဒီလူေတြရဲ့ ဘဝေနထုိင္မွဳကေတာ့ ဓါတ္ပံုထဲက လူေတြနဲ့ ျပဒါး တစ္လမ္း သံတစ္လမ္းပဲ။ ထားပါေတာ့ေလ)
အမွန္ေတာ့ က်ဳပ္က ဘာမွ ျဖစ္ခ်င္လွတဲ့ေကာင္ မဟုတ္ဘူး။ ကဗ်ာေလးဘာေလး နည္းနည္းပါးပါး ေရးတယ္။ ဒါပဲ။ က်ဳပ္လက္ရာေတြကလည္း သိပ္မေကာင္းလွပါဘူး။ (ထင္တာပဲ) က်ဳပ္ကိုယ္တုိင္ကေတာ့ က်ဳပ္ လက္ရာေတြထက္ေတာင္ ညံ့ပါေသးတယ္။ မလႊဲသာလို့ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ အႏုပညာသမား တစ္ေယာက္လို့ သံုးႏွဳန္း လိုက္ရရင္လည္း ၾကီးက်ယ္ျမင့္ျမတ္တယ္လို့ အဓိပၸါယ္ေရာက္ေအာင္ ရည္ရြယ္သံုးစြဲလိုက္တယ္လို့ မထင္မွတ္ေစခ်င္ဘူး။ က်ဳပ္အျမင္ေတာ့ အႏုပညာဆုိတာကလည္း ဘာမွ သိပ္ဟုတ္လွတဲ့ကိစၥ မဟုတ္လွပါဘူး။ လူတစ္ေယာက္ရဲ့ ဘဝမွာ တံဆိပ္ကပ္စရာ နာမည္တစ္ခုခုေလာက္ပါပဲ။ ဥပမာ ဆုိက္ကားသမား၊ ေဗဒင္ဆရာ၊ မုန့္ဟင္းခါးသည္ စသျဖင့္ ေပါ့ေလ။
ကိုယ့္အလုပ္ကို ဇန္းတင္ခ်င္ၾကတာကေတာ့ လူ့သဘာဝေပါ့ေလ။ ဒါေၾကာင့္ တခ်ိဳ့လူေတြက မသိ နားမလည္တဲ့လူေတြ အထင္ၾကီးေအာင္ ေျပာေနၾကတဲ့ကိစၥကိုေတာ့ က်ဳပ္အေနနဲ့ကန့္ကြက္စရာ မရွိပါဘူး။ ကိုယ္နဲ့လည္း ဆုိင္မွ မဆုိင္ဘဲ။ က်ဳပ္ကေတာ့ ကဗ်ာေရးခ်င္ ေရးလုိက္တာပါပဲ။ ေလာကၾကီး အႏုပညာနဲ့ ျပဳျပင္ဖာေထးမယ္လုိ့ တစ္ခါမွ စိတ္မကူးဖူးဘူး။ စက္ဘီးအေပါက္ ဖာတဲ့လူ၊ ဒန္အိုးဒန္ခြက္ေပါက္ ဖာတဲ့လူေတြရဲ့ အေတြးအေခၚမ်ိဳး မရွိတာလည္း ပါမွာေပါ့။
က်ဳပ္က အလုပ္လုပ္တယ္။ ဒီအလုပ္ေတြက ထြက္ေပၚလာမယ့္ အက်ိဳးသက္ေရာက္မွဳေတြကုိေတာ့ ဂရုစိုက္ေလ့မရွိဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ေအာင္ျမင္တာတို့ ေက်ာ္ၾကားတာတို့၊ လူၾကိဳက္နည္းတာ၊ မ်ားတာတို့က က်ဳပ္အဖို့ အေရးမဟုတ္။ အဲဒီအလုပ္ေတြက တန္ျပန္ရိုက္ခတ္တာကိုေတာ့ က်ဳပ္လည္း ခံရတာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ က်ဳပ္အဖို ့ကေတာ့ ကဲ့ရဲ့တာနဲ့ခ်ီးမြမ္းတာ ႏွစ္မ်ိဳးလံုးဟာ အတူတူပါပဲ။ က်ဳပ္ကုိ စိတ္လွဳပ္ရွားေအာင္ မတတ္ႏုိင္ပါဘူး။ က်ဳပ္ လုပ္ခ်င္တာကို က်ဳပ္လုပ္ခဲ့တယ္။ က်ဳပ္ရဲ့ဘဝအဓိပၸါယ္ဆိုတာလည္း ဒီေလာက္ဆိုရင္ လံုေလာက္ပါျပီ။ က်ဳပ္က ေတာင့္တမွဳတို့ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္တို့ဆိုတဲ့ မေရမရာ စကားလံုးေတြနဲ့ အသက္ရွင္ေနတဲ့သူ မဟုတ္ဘူး။ ဘဝကို လက္ေတြ့ဆန္ဆန္ပဲ တည္ေဆာက္ခ်င္တဲ့လူ။ က်ဳပ္တို့ဟာ က်ဳပ္တို့ဘဝေတြကို ကုိယ့္ဘာသာေရြးခ်ယ္ၾကတာပဲ မဟုတ္လား။ တကယ္ေတာ့ က်ဳပ္တို့မွာ ရန္ေတြ့စရာ ဖန္ဆင္းရွင္လည္း မလိုဘူး။ မ်က္ရည္ခံထုိးစရာ ကယ္တင္ရွင္ လည္း မလိုဘူး။
ထားပါေတာ့ေလ၊ က်ဳပ္မိတ္ေဆြ တခ်ိဳ့ေျပာခဲ့သလို က်ဳပ္တို့ရင္းႏွီးခဲ့ရတာေတြ မ်ားတယ္လို့ပဲဆိုပါ ေတာ့။ ဒါေပမယ့္ အဲဒါအတြက္ ဘယ္သူ့ဆီက ေလ်ာ္ေၾကးေတာင္းရမွာလဲ။ အေလ်ာ္ေကာ ေတာင္းေကာင္းရဲ့လား။ ခက္တာက အေသြးအသားေတြ ေလာင္ကၽြမ္းျပာက်သြားတဲ့ လူေတြထက္ ေျခဖမိုးေပၚကို မီးပြားက်လို့ထေအာ္ေနတဲ့ လူေတြရဲ့အသံက ပိုက်ယ္ေလာင္ေနတာပဲ။ ထားပါေတာ့ေလ။
က်ဳပ္က ကဗ်ာေရးခ်င္တဲ့အခါ ေရးတယ္။ က်ဳပ္ကို ကဗ်ာဆရာလို့ မသတ္မွတ္ရင္လည္း အေရးမၾကီးလွပါဘူး။ တခ်ိဳ့ကေတာ့ ေန့တိုင္းမွ ကဗ်ာမေရးရရင္ အေရျပားယားယံလာတယ္ ဆိုလားပဲ။ တစ္ေန့ ဝတၳဳတို သံုးပုဒ္ ေရးတယ္ဆိုတဲ့စာေရးဆရာလည္း ၾကားဖူးရဲ့။ စာေရးဆရာဆိုတာ စာ မျပတ္ေရးရမယ္ဆိုတဲ့ ၾသဝါဒမ်ိဳးလည္း ၾကားဖူးရဲ့။ က်ဳပ္ သေဘာ သိပ္မေပါက္လွဘူး။ ဥစားၾကက္မ တစ္ေကာင္ ေန့စဥ္ တစ္ေန့တစ္လံုး မွန္မွန္ ဥရမယ္ဆိုတာ ကမွ နည္းနည္း သဘာဝက်ဦးမယ္။ အႏုပညာတစ္ခု ဖန္တီးမွဳဆိုတာ ဒီလို ကန့္သတ္ထားလို့မရဘူး ထင္တာပဲ။ ထားပါေတာ့ေလ။ တျခားလူေတြနဲ့ က်ဳပ္နဲ့ သေဘာထားခ်င္း မတုိက္ဆုိင္တာေတြက အမ်ားသားပဲဟာ။
က်ဳပ္က ျဗိစၦာရာသီဖြား၊ ကင္းျမီးေကာက္ နကၡတ္ပိုင္ရွင္။ ကင္းျမီးေကာက္ေတြ သဘာဝအတုိင္းပဲ တစ္ကို္ယ္တည္းပဲ ေနေလ့ရွိတယ္။
က်ဳပ္မွာ ဆရာလည္း မရွိဘူး။ တပည့္လည္း မေမြးဘူး။ ဘယ္သူ့အရိပ္မွလည္း မခုိဘူး။ ကိုယ့္အရိပ္ ကိုယ္ရွာျပီး ကိုယ့္လမ္း ကိုယ္ေဖာက္ခဲ့တာပဲ။ အဲသလို ေနထုိင္တဲ့အတြက္ ရန္သူမ်ားတယ္ဆိုတာကေတာ့ အံ့ၾသစရာပဲ။ ေလာကမွာ တို့နဲ့မတူရင္ ရန္သူဆိုတဲ့ အယူအဆ ခုိင္ခုိင္ျမဲျမဲ အျမစ္တြယ္ေနတာ မေကာင္းလွဘူးထင္တာပဲ။
က်ဳပ္က လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ရွင္သန္ခ်င္တဲ့လူ။ ဘယ္အရာရဲ့အခ်ဳပ္အေႏွာင္ကိုမွ မခံခ်င္တဲ့လူ။ ဒါေၾကာင့္ သိပ္စြဲလမ္းတဲ့ ေဆးလိပ္ေသာက္တဲ့ အေလ့အထကို လြန္ခဲ့တဲ့ ၂၅ ႏွစ္ေလာက္ကပဲ ျဖတ္ပစ္ခဲ့တယ္။ က်ဳပ္တို့ဟာ ခြက္တစ္ခြက္ထဲက ရႊံ့ေတြမွ မဟုတ္တာ။ စာေရးဆရာဆိုတာ ဒီလိုဝတ္ရမယ္၊ ဒီလိုေနရမယ္၊ ဒီစကား ေျပာရမယ္၊ ဒီအရည္ ေသာက္ရမယ္ ဆိုတာေတြက ဘာသေဘာလဲ။ က်ဳပ္က သူတို့ေနပံုထုိင္ပံုသာမဟုတ္ အယူအဆပါ မတူလွေတာ့ မၾကာခဏ ျပႆနာ ျဖစ္တတ္တာပဲ။ ကိုယ္ယံုၾကည္တာ ကိုယ္ေျပာတာကပဲ အျပစ္ျဖစ္ေနတယ္။ က်ဳပ္က ဒဂုန္တာရာကို သေဘာမက်ဘူး။ (သေဘာမက်ခြင့္ မရွိဘူးလား) ေတာ္စတိြဳင္း၊ ေဂၚဂီ၊ ယက္တူရွင္ကို၊ ေနရူဒါ တို့ကိုလည္း သေဘာမက်ဘူး။ ေမာင့္လျပည့္ဝန္း သီခ်င္းလည္း သေဘာမက်ဘူး။ ေပၚဦးသက္နဲ့ စိန္ေအာင္မင္းလည္း သေဘာမက်ဘူး။ အဲဒါ ဘာျဖစ္သလဲ။
က်ဳပ္က အသီးအႏွံကို မၾကိဳက္ဘူး။ အိမ္ေမြးတိရစၦာန္ကို မၾကိဳက္ဘူး။ အျမင္က်ဥ္းျပီး အသိဥာဏ္နည္းတဲ့ လူေတြကိုလည္း မၾကိဳက္ဘူး။ က်ဳပ္ကို တျခားလူေတြက မၾကိဳက္သလိုေပါ့။ က်ဳပ္က လူၾကိဳက္မ်ားတဲ့ေကာင္ ျဖစ္ခ်င္တာ မဟုတ္ဘူး။ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ထဲမွာ ေရးခဲ့သလို (ခင္ဗ်ားတို့ပါးစပ္ေတြက ေထြးထုတ္ခ်င္ေလာက္ေအာင္ ခပ္ခ်ဥ္ခ်ဥ္ စပ်စ္သီး တစ္လံုးသာ ျဖစ္ခ်င္သူ)
ဒါေၾကာင့္ က်ဳပ္ကို ေျဗာင္မုန္းတဲ့လူေရာ၊ အတြင္းက်ိတ္မုန္းတဲ့လူေရာမ်ားတယ္။ က်ဳပ္ရဲ့ ပင္ကိုသဘာဝ အရလည္း က်ဳပ္က လူေတြကို မခ်စ္တတ္တဲ့လူပါပဲ။ အဲဒီအဓိပၸါယ္က လူေတြရဲ့အျပဳအမူ၊ အယူအဆ၊ အေလ့အထ၊ အေတြးအေခၚေတြကို မႏွစ္သက္ဘူးလို့အဓိပၸါယ္ရမယ္ ထင္ပါရဲ့။ ထံုးတမ္းစဥ္လာ လူမွဳေရးက်င့္ဝတ္ေတြကိုလည္း က်ဳပ္က သိပ္ေတာ့ နားမလည္လွဘူး။ က်ဳပ္နဲ့လူခ်င္း အင္မတန္ခင္တဲ့ ငသိုင္းေခ်ာင္း ဝံသာတို့၊ အညာတမာတို့၊ ေျမခ်စ္သူတို့ ဆံုးတုန္းကေတာင္ တစ္ေခါက္မွ မေရာက္ခဲ့ဘူး။ မေသခင္ကေတာ့ က်ဳပ္တို့အၾကားမွာ မွန္ကန္တဲ့ နားလည္မွဳနဲ့ ေလးစားမွဳေတြ ရွိခဲ့တယ္လို့ ထင္ပါတယ္။ လူႏွစ္ဦးရဲ့ၾကားမွာ ေပါင္းသင္းႏုိင္ဖို့အတြက္ လိုအပ္ေနတဲ့ တစ္ခုတည္းေသာ အရာက “ရိုးသားမႈ” ပါပဲ။ က်ဳပ္ကေတာ့ ခ်စ္ေအာင္လည္း မေနဘူး။ မုန္းေအာင္လည္း မေနဘူး။ သဘာဝအတုိင္း ေနတာပါပဲ။ တစ္ခုေတာ့ ရွိတာေပါ့ေလ။ က်ဳပ္က ၾကက္ဟင္းခါးသီးနဲ့မတည့္ဘူး။ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ သူေတာ္ေကာင္းလို့ထင္ေနတဲ့ လူေတြနဲ့လည္း မတည့္ဘူး။ ငါသာ မွန္တယ္လို့ယူဆေနတဲ့ လူေတြနဲ့လည္း မတည့္ဘူး။ ျပီးေတာ့ ႏွင္းဆီပန္းအနံ့နဲ့လည္း မတည့္ဘူးဗ်။
သစၥာနီ (စတိုင္သစ္ မဂၢဇင္း၊ အမွတ္ - ၁ဝဝ၊ ဇန္နဝါရီ လ၊ ၂ဝဝ၃)
0 အၾကံျပဳ ထင္ျမင္ခ်က္မ်ား:
Post a Comment